Schimbare radicală în politica Administrației Porturilor Maritime Constanța

1246
Schimbare radicală în politica Administrației Porturilor Maritime Constanța - schimbareradicalanicolaetivilich-1473263764.jpg

Articole de la același autor

• Noua conducere a pus capăt crizei din relațiile cu operatorii portuari


Începând cu data de 1 septembrie 2016, Valeriu Ionescu a predat conducerea Companiei Naționale Administrația Por-turilor Maritime Constanța. Interimatul funcției de director general i-a fost încredințat adjunctului său, Nicolae - Dan Tivilichi. Acesta va rămâne la cârma companiei până la organizarea unei noi proceduri de selecție a managementului privat.


Schimbarea la vârf a adus un suflu nou în activitatea administrației portuare, în relațiile sale cu agenții economici și cu presa. "Am lucrat foarte mult în port și înțeleg foarte bine ce înseamnă portul Constanța", a declarat Tivilichi la prima sa întâlnire cu ziariștii.
El a dezvăluit faptul că, în scurta perioadă de timp care a trecut de la preluarea interimatului, s-a întâlnit cu Organizația Patronală "Operatorul Portuar" și a avut mai multe întâlniri directe cu agenții economici portuari. 


"Sunt în măsură să detensionez relațiile dintre administrație și operatorii portuari. Ne vom uita să vedem ce este mai bine pentru comunitatea portuară și operatori, vom căuta să rezolvăm problemele ur-gente ale companiei și sper ca relația cu toată lumea implicată, inclusiv presa, să devină mult mai bună. Vom asigura o trans-parență totală pe această perioadă", a afirmat noul director general. 


Conducerea CNAPMC și-a propus să finalizeze contractele de închiriere a domeniului public portuar. În urma discuțiilor cu operatorii s-a ajuns la o serie de puncte de vedere comune privind criteriile care trebuie să stea la baza acestora, regimul proprietății private, dreptul de preemțiune la expirarea contractelor. 


De asemenea, s-a convenit cu ope-ratorii portuari elaborarea de către CNAPMC a unui program de reparații și întreținere a infrastructurii portuare. Acesta va fi discutat cu agenții economici și va fi făcut public.


La întâlnirile cu operatorii a fost abordată și tema controversatului master plan al portului Constanța. "El poate fi revizuit. 


Le-am solicitat operatorilor puncte de vedere", a spus Tivilichi.


Directorul general interimar a prezentat proiectele pe termen scurt ale admi-nistrației portuare. Pe lista lucrărilor de investiții se află dragajul de întreținere în porturile Constanța, Midia și Mangalia. Urmează să se depună la Uniunea Euro-peană proiectul pentru lucrările de dragaj de aducere a adâncimilor din portul Con-stanța la cotele de proiectare. 


Va fi realizată o hartă cadastrală a portului Constanța, astfel încât doritorii să poată afla ușor ce se poate închiria: terenuri, clădiri, birouri, platforme portuare cu utilitățile aferente. Pe lista proiectelor de află și modernizarea Porții nr. 1 a portului Constanța, care va fi făcută cu consultarea Primăriei Constanța, astfel încât lucrarea să fie reprezentativă pentru port și municipiu. În ceea ce privește dru-murile și șoselele portuare aflate în sufe-rință, plombarea lor va fi efectuată cu forțe proprii. 


Răspunzând întrebărilor ziariștilor privind decizia Consiliului Concurenței de a sancționa firmele de pe piața serviciilor de remorcaj și piloaj, în frunte cu CNAPMC, Tivilichi a declarat că o hotărâre privind reacția administrației portuare în această speță va fi luată abia după ce vor fi primite actele oficiale de la instituția de concurență. El a amintit că, în luna octombrie 2016, Uniunea Europeană va aproba directiva privind siguranța în porturi, care va reglementa regimul serviciilor de remorcaj și pilotaj în porturile maritime. După știința mea, în discordanță totală cu de-cizia Consiliului Concurenței, proiectul de directivă exclude competiția din serviciile de siguranță a navigației.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.5336 secunde